20:00

כיכר החתולות

MONOLYT

גרוב טייט, ראפ ומופע מדוייק שבא מעומקי המדבר האינסופי של באר שבע כדי להזיז את המערכת. כשכל אחד מגיע מרקע מוזיקלי שונה לחלוטין, מביאים שלושת המונוליטים את המוזיקה למקום שונה ומיוחד בנוף, ניחוח של חו״ל עם הכי אנרגיות של פה. אחרי שחרור של שני סינגלים מתוך האלבום המטורף שבדרך והרטטה של שלל במות ברחבי הארץ, הם באים לשאון חורף להוכיח לנו איזו תופעה עומדת להשתלט על הסצנה.
שלושת המונוליטים הם: NO‪’‬OMI- סקסופון, ראפ ושירה | נדב אשכנזי – בס וסינתים | ידין אדר- תופים.

21:00

כיכר החתולות

אוזו בזוקה

להקת הפסיכדליה האקזוטית אוזו בזוקה מחברת בין עולמות וז׳אנרים ביצירתיות חסרת מעצורים. באופן שרק הם יודעים הם מצליחים ליצור עולם פסיכדלי אך נגיש, עמוק ומרקיד. הצלילים והמקצבים מוכרים ובד בבד מקוריים ומותחים את גבולות היצירה של הלהקה לעולמות חדשים. בואו למסיבת רוקנרול חוצת יבשות, ממזגת תרבויות ומרחיבת תודעות.

יובל גרעין – תופים | אורי קוטנר – באס | מתן כספי – פרקשן | אורי בראונר כנרות – שירה וגיטרה

22:00

כיכר החתולות

התזמורת העקומה של מונה כמונה

מונה כמונה פיצחה איזה סאונד ישראלי ייחודי, ומרגישה כמו להקה שהייתה כאן תמיד. בחמש השנים האחרונות הקפידה להופיע בכל הארץ, ממועדונים ופינות שוליים קטנטנות ועד לפסטיבלים הגדולים ביותר לצד אמנים מהשורה הראשונה, וצברה קהל חם מכל המגזרים והגילאים. שמחת החיים המתפרצת ושירי הנחמה משלבים גלובליות וים-תיכון, עדינות ופראות, פשטות ופנטזיה של סרף-רוק-חסקה ישראלי מקומי אורגינל וסאונד של פריחת הזמן הזה.

רועי ידיד גדליה: שירה וגיטרה בס | עידו (צימרמן) בר-אור: גיטרה | אבירם שיקר: תופים | נמרוד כהן גרשון: בוזוקי | עומר אגאי: כלי הקשה

החל מ19:30

גלריית ויז'ן

יוסף ריבלין 18

Uplift תערוכת צילום – ניל פולברג

שאון חורף מביא לכם עוד אמנות מעוררת מחשבה עם סדרת הצילום ״התרוממות״. גלריית ויז'ן מארחת את הסדרה מאת הצלם נוח פולברג שמתייחסת לצורות קרקע שהשתנו לאחר ששקעו עמוק מתחת לאוקיינוסים עתיקים. בין צילום טבע לאסתטיקה רוחנית, התערוכה מביאה תיעוד של התהליך שבאמצעותו עולות שכבות סלע ליצירת צורות קרקע חדשות על פני כדור הארץ. כמטאפורה לחוזק שנרכש בתהליך התפתחות ושינוי, "התרוממות" חושפת שכבות שהוסתרו בעבר על פני השטח, שם הן נתונות לשינוי, ויוצרות הרים, עמקים וקניונים.

20:15, 21:15

גלריית ויז'ן

יוסף ריבלין 18

מדברי קול

מפגש קולי בהנחיית מאיה פנינגטון ובר ערן.
דרך המחוזות המופשטים של אמנות הקול, נוצרת האפשרות למרחב פנימי קשוב ומתבונן.
אחד לצד השניה, נצלול איתכם לתוך אלתור משותף המגלם בתוכו את האפשרות לכל אחד ואחת לחקור את תיבת התהודה הפנימית – סביבתית ואת מרחבי הקשב והרטט האישיים. נטייל במחוזות קשב מופשטים, ונרקום יחד יצירה מתמשכת.

ההרשמה נגמרה

החל מ20:00

כיסאות בהלל

הלל 39

הכיסא הריק

נשים יושבות וסורגות, יוצרות מיצב מחוטים צהובים, מזמינות עובר ושב לשבת ולסרוג איתן עבודה שמחברת וממתינה לאלו שנעדרים מאיתנו. למרות הרצון שלנו בשאון חורף לשמח ולהנעים את הרחוב הירושלמי, אנחנו לא שוכחים איפה אנחנו, ומי לא כאן לשמוח איתנו. במחווה לחטופים הזמנו את "הדובי של המדינה", פרוייקט הסורגות ביוזמתה של הדר חריק שסרגו דובי לכל חטוף, לעטוף את הכיסאות שברחוב הלל בצעיף צהוב ענק המחבק את משפחות החטופים, בניסיון לביטוי והתמודדות עם ההעדר והאובדן של הכיסא הריק. העבודה תישאר כמיצב פיסולי במרחב, כי כולנו מחכים לאלו שעוד לא שבו אלינו.

החל מ20:00

פינת בן סירא

פינחמה

עם משקאות חמים ופרלינים בעבודת יד, עמדת טקסים מכושפת באה לספק לנו נחמה במסע החיים המטורלל, ובתקופה זו במיוחד. צוף חיה מצנר, פרפורמרית, בשלנית ומנחת מפגשים, מזמינה אותנו לפעולה של אהבה ונתינה, טקס קטן וקסום של נוכחות ברגע. פינה של חלוקת נחמות דרך הקשבה ורוח טובה וקלילה, שתיה חמה ושיחה קצרה שתעזור לנו להפתח, להפגש ולהתחבר לבקשת הלב שלנו.
מוזמנים לבוא כיחידים או בזוגות.

20:00

ג'נט

יוסף ריבלין 5

רדיו בגדד

רדיו בגדד מנגנים חלקים מתוך רפרטואר נרחב של מוזיקה עיראקית אמנותית, המקאם העיראקי, מתוכו הם שוזרים מוואלים ושירים מלאי כאב, עצב, געגוע, לצד אושר ואהבה עמוקה. הטריו כולל את הסולן אביב בדרי עזרא, שגדל על צלילי המקאם העיראקי וחוזר אליהם בקולו ובתיפוף הדרבוקה, יחד עם יוהנה ריטמולר על כינור ויניב מייזל על העוד. החברות והקשרים המוזיקליים בין השלושה הולכים אחורה יותר מעשור בו הם מנגנים ביחד כרדיו בגדד מ2018.

החל מ21:00

ג'נט

יוסף ריבלין 5

Wishcraft

יש לך משאלה שאת מתחבאת מפניה? אחת כזו שצריך לנער מעליה את האבק?
או משאלה שביקשת כל כך הרבה פעמים עד שאיבדת את האמונה שהיא תוכל להתגשם?
יש לך יותר מידי משאלות בתיק ואתה לא יודע מה לבחור? ואולי בעצם אין לך מושג מה אתה מבקש…

בואו ל wishcraft משאלות בע"מ למפגש אינטראקטיבי. שלפו קלף, ובתהליך התבוננות ובחירת דימוי ננסח מחדש את משאלת הלב שלנו ונגלה מה הפעולות שביכולתנו לעשות למען הגשמתן.

יוצרות ומשתתפות: רות חוף ורחל קיני
ציורי קלפים: רחל קיני
עיצוב גראפי: גיא סער רוסו

החל מ20:00

פנימית

הלל פינת בן ישראל

מתחם צ'יל גלגלים

בטח יצא לכם לעבור מדי פעם מול רבע לשבע ולראות שם מתחת לניסויי חצר חמודה עם אנשים חמודים מתעסקים באופניים. בטח תהיתם לעצמכם, מתי תהיה לי הזדמנות להציץ פנימה, לרבוץ בפינה המשונה והנפלאה הזאת ולהנות מהקסם שלה? או, טוב ששאלתם!
אנחנו בשאון חורף שמחים להזמין אתכם להכנס לפנימית, מתחם האנג וצ'יל עם מוזיקה לייב וג'ם סשן, אווירה של שכונה, כדורגל, כדורסל, פטפוטים ושייקים מעשה סיבוב רגליכם. רגע מה? כן כן, מה ששמעתם. בואו כנסו לחלל המופלא ותגלו עוד שלל הפתעות, סדנאות ואופניים מוזרות.

החל מ20:00

פנימית

הלל פינת בן ישראל

זן ואמנות אחזקת האופניים

הגיע הזמן לשדרג את חווית הרכיבה שלנו. הרי כידוע, אופניים הם הכלי הכי פרקטי בעולם. בסדנא מעשית לתיקון ואקססוריז של אופניים, נוכל להפוך את האופניים שלנו לאפילו יותר פרקטיים ומלאי סטייל, עם תיק לסבל, מגני בוץ ושוונצים לכידון, כי בלעדיהם האופניים לא נוסעים טוב. והכי כיף, הכל משאריות וחומרים ממוחזרים. אז בואו ללכלך את הידיים ולשמור על העיר נקייה, רק תביאו את האופניים שלכם, אנחנו נדאג לכל השאר.

20:15

פנימית

הלל פינת בן ישראל

אופניים בהרים ובערים – אורן לוטן

אופניים – כלי נהדר להסתובבות בעיר וגם ליציאה להרפתקאות. אורן לוטן, פיזיקאי לשעבר ואפילו מהנדס לתקופה, גילה את האפניים כשעבר לירושלים לפני 15 שנה, והתאהב בחופש שהן מציעות. מאז, הדרך האהובה עליו לגלות מקום חדש היא על גבי אופניים, והוא שוטט עליהן במצטבר כשנתיים בשלוש וחצי יבשות שונות (איפה שמים את ניו זילנד?).
אורן יבוא לספר לנו סיפורים מעשור וקצת בו הוא פעיל ב"אופניים בשביל ירושלים" ועובד כיועץ לקידום תחבורת אופניים במשרה מלאה, וגם יחלוק איתנו מעללים ממסעותיו המרתקים בעולם.

21:00

פנימית

הלל פינת בן ישראל

יעל אריאל

אחת הדרכים שלנו לחמם לכם את הלילה הקר הוא בעזרתה של יעל אריאל, זמרת-יוצרת, מפיקה ירושלמית ואחד הקולות המרגשים, הנעימים והמסקרנים בסביבה. עם הרכב של נגנים מוכשרים לצידה ואלבום בכורה שעתיד לצאת ממש בקרוב, יעל תגיע למלא לנו את הלב בהופעת אינדי, אר אנד-בי סול מרגשת וסוחפת שתחדור ישר אל הנשמה.

יעל אריאל – שירה | יפתח לוי – קלידים | יהונתן לוי – גיטרה | תומר בן דיין – בס | נועם אדלקופ – תופים

החל מ21:30

פנימית

הלל פינת בן ישראל

ג'אם סשן

כנסו פנימה אל הפנימית לבלות וליצור איתנו ביחד בג'ם סשן מוזיקלי פתוח לכולם. בואו עם כלי נגינה והצטרפו אלינו לערב של יצירה ספונטנית, הקשבה ודיאלוג בין זרים וקרובים שנפגשים על גלי המוזיקה.
ההשתתפות בהרשמה מראש בלבד כאן: https://forms.gle/8WRFWJajKr8EsjA68

החל מ20:00

סנופקין

בן סירא 18

שוזין B2B רויס – Look & Listen to Vibes on a Misson

ערבי הג׳אנגל והאלקטרוניקה המחתרתית של שוזין ורויס הם כבר שם דבר בעירם חיפה עם ״ואקי רייברס״ וכיום בליין הרותח ״היט ווייב״, והפעם הקונקשן החיפאי מתבקש מתמיד. במשך שנים רויס צייר, תקלט, למד, התאהב וחי בירושלים, ושוזין גדל עם סצינת הבאס הירושלמית בערבים בלתי נשכחים של 3421 ומכות. הצמד יחזרו אלינו עם תקלוט באק טו באק, בתחרות סמויה שתדחוף כל אחד מהם לשלוף את הטיונים המפתיעים והמרימים ביותר בכל רגע נתון.
על עמדת הויז'ואל והתאורה ישתלט יוסף משיח שינצל את התשתית המכובדת של הסנופקין ויהפוך את חווית החלל למהפנטת ועוצמתית.

20:00

מרכז מאי

הלל 37

קולקטיב סף – האם צ׳אטבוטים חולמים על פרס נובל?

במציאות בה יותר ויותר תחומי ידע ופעולה נמסרים מרצון לידיהן של המכונות, סוגיית הדמיון האנושי, ובמיוחד הקשר שלו ליצירתיות, הופכת להיות דחופה מאי פעם. אז מהו דמיון? האם מכונות מסוגלות אליו? האם יש אפשרות לדמיון משותף של אדם-מכונה? יואל בוטביניק וארי בן אריה ממגזין "סף" – קולקטיב פילוסופיה, טכנולוגיה וחברה, באים לענות! אנחנו מקווים. אז בואו לשיחה על מכונות, דמיון והמפגש הפילוסופי בניהם, עם סרטונים המתעדים פעילות על גבול ההזייה והדמיון של מודלי שפה עכשווים (יעני צאט ג'יפיטי) נתהה יחד על עתיד הדמיון ואופק היצירתיות בשנים הבאות.

19:00, 21:00

מרכז מאי

הלל 37

סדנת סינתסייזרים – עומר גולדברג וגדעון לוי

חשמל, ישות מסתורית וחמקמקה שאנחנו פוגשים כמעט בכל רגע בחיינו, נשענים עליה ומצפים ממנה לשרת את צרכינו. ודווקא בשדה המוזיקלי, אנחנו פתאום מנסים להקשיב לו.
גדעון לוי ועומר גולדברג, שני מוזיקאים ויוצרים רב תחומיים בוגרי מוסררה יעבירו אותנו סדנא מיוחדת בה נתוודע לבסיסה של שפת המוזיקה האלקטרונית. יחד נבנה מעגל חשמלי מחולל סאונד ונבחן את מערכת היחסים עם הישות החשמלית. בואו לפגוש את יסודות תורת החשמל, התנאים המאפשרים לנו להאזין ולשלוט בו, ואת ההיסטוריה של השדה המוזיקלי שנולד ממפגש שברא ז'אנרים, כלי נגינה ופרקטיקות יצירה חדשות ומרתקות.

ההרשמה נסגרה

19:00, 21:00

מרכז מאי

הלל 37

דיבור חזק – עומר חביב

תרבות ההיפ-הופ שחגגה זה מכבר 50 שנה כבר זכתה להכרה והוקרה על כוחה ביצירת שינוי חברתי דרך אומנות. בסדנה מיוחדת מגיע עומר חביב, ראפר פעיל (פלומר/PelloMar), מפיק אירועי היפ-הופ ויוצר תוכן – להנחות אותנו בחוויה אינטרקטיבית בליווי אביזרים ותפאורה שיכניסו אותנו לוייבים הנכונים. עומר יחשוף אותנו למאפיינים של תרבות ההיפ-הופ, עם סקירה של כלים מקצועיים בסיסיים בראפ – הכרת מושגים, ישיבה על קצב, מציאת חרוזים, וייתן לנו מקום להתנסות בכתיבה וביצוע. בואו לתת לפלואו לצאת החוצה.

מספר המקומות מוגבל!

20:00, 21:00

בארוק

בן סירא 3

STAV DUO

סתיו אחאי היא פסנתרנית ויוצרת רב תחומית שאלבומה הראשון Plastic cocoon שיצא ב2020 זכה לשבחים בארץ ובעולם, הופיעה בפסטיבלים שונים ברחבי הארץ ובעולם עם רביעיית הפסנתר שלה ומשתפת פעולה עם אמנים שונים מהנוף הישראלי. עם השנים היא חוקרת ומוסיפה לנקודת המבט הקלאסית צבעים מעולמות הג׳אז, מוזיקה אפריקאית, מינימליסטית, פופ רוק ועוד.

אל סתיו יצטרף דניאל הרלב – מוזיקאי יוצר ומפיק, נגן קונטרבס/בס חשמלית, מנגן ומשתף פעולה עם אמנים שונים, ומייסד לייבל הג׳אז החם של ישראל Speak Thru. הצמד גם שותפים לחיים, ובשנים האחרונות יוצרים, מנגנים ומשתפים פעולה בפרוייקטים רבים יחד.

22:00

בארוק

בן סירא 3

קוסטה קפלן

כבר כמה שנים שנסיך הפאנק קוסטה קפלן עומד עם הגיטרה שלו בחזית הרוקנרול המקומי. גיטריסט, כותב ומפיק מוזיקלי שהתחיל את דרכו כיוצר המוביל של להקת ״חיה מילר״ ואמן סולו עם רשימה ארוכה של שיתופי פעולה (הילה רוח, זאב טנא ועוד), קוסטה הוא דמות משמעותית ומדוברת שממשיך למתוח את גבולות הז׳אנר.
בחיזוקו של אורי קוטנר הוא בא להופיע בפסאז' אפלולי עם שירים חדשים מהאלבום שעתיד לצאת, יחד עם השירים המוכרים בגרסת הפאנק האלקטרונית שלהם בליווי גיטרה בס וסמפלר, בהשראה של אלקטרוניקה והיפ הופ.

20:30

המכון הצרפתי

הלל 35

ענת מושקובסקי

על ענת מושקובסקי, זמרת-יוצרת, פסנתרנית ונגנית קלרינט, בטח שמעתם עם גרסתה הכובשת לשיר "הילדה הכי יפה בגן" שהפך ללהיט צרפתי בינלאומי. רגע לפני אלבום חדש, היא מגיעה לשאון חורף להופעת להקה מקסימה בה תעבור בצורה חלקה בין אנגלית, צרפתית ועברית, ותפגין את יכולותיה הווקאליות המגוונת.

המוזיקה של ענת זכתה לחשיפה מתחנות רדיו ומגזינים מוערכים ברחבי ישראל וצרפת, פסטיבלים מובילים בארץ, ובנוסף ל
שני EP וטרילוגיית סינגלים צרפתיים, היא גם שיתפה פעולה עם אמנים בולטים כמו שלומי שבן, יוני רכטר, האחיות לוז, ועוד.

הלהקה: נעם אבידור – קלידים | טוקי שטרן – בס, גיטרה | גל טמיר – תופים | ענת מושקובסקי – שירה, פסנתר

22:00

המכון הצרפתי

הלל 35

יובל מנדלסון ואסף תלמודי

מה בין רוקנרול וזכויות האזרח? איך יודעים לשיר את עקרונות הדמוקרטיה? עם יובל מנדלסון כמובן. מי שמוכר בעיקר כסולן להקת "שייגעצ" או "יובל מנדלסון והמסע לפולין" הוא גם איש חינוך ממעלה ראשונה ומורה לאזרחות שמצא דרך ייחודית לאחד בין תשוקותיו, להנאת התלמידים שלו. הוא מגיע אלינו לשאון חורף יחד עם המוזיקאי אסף תלמודי למופע יחיד במינו, אירוע מוזיקלי לימודי שהוא בין הופעה ושיחה. בואו לשיעור אזרחות מוזיקלי שיראה לכם שאפשר ללמוד ולהחכים בכיף.

21:00, 22:00

בלנד 5

הלל 41

פיניאטה

"בנינו, נפגשנו, וראינו את הכאב, חשופים מבלי להרגיש חלשים. חלשים, נופלים, ומוצאים מתנות."
הכוראוגרפית והיוצרת מיכל בן-ליאור מגיעה לשאון חורף עם שיתוף פעולה מיוחד ביצירה לשתי רקדניות ומוזיקאי. מיכל, יחד עם הרקדנית אן הירש, יגיעו לאדום בר במופע אינטנסיבי שהולך ונבנה אל שיא של עוצמה ורגש, בליווי פסקול חי עם התופים של המוזיקאי והמגנט אביב כהן (SOL MONK).

החל מ20:00

רינה צין

שמעון בן שטח 13

פודקאסט רחוב לייב

האם שיחת רחוב אקראית יכולה להאיר בתאורת חורף סיפור שנשכח או מחשבה שתמיד הייתה על הקיר, אבל אף פעם לא התעכבתם לידה?
ענבל דקל גולדברג מארחת את חנני הורביץ ושניהם באים להיפגש איתכם עוברי אורח לשיחה אחד על אחת על פינות רחוב פנימיות, על מצב ומשב רוח, ועל מאין באתם ולאן אתם הולכים ברגע זה… או בכלל. ולא רק זה, הם גם יציירו פורטרטים של המרואיינים תוך כדי השיחה, וכמובן שתוכלו לקחת אותם הביתה! אז בואו קחו חלק בפודקאסט רחוב לייב, עמדת KABBALAH – שיחות על רחובות מקבילים.

 

החל מ20:00

הרחבה הכחולה

הלל 34

מוזיקה מאנרגית השמש

מערכת הסאונד הסולארית של האמן-מדען המשוגע אורי לשם הוטענה שוב והיא מוכנה לפעולה. אנרגיית השמש נרתמת לטובת מוזיקה גם בלילות הקרים של שאון חורף, ועכשיו רק נותר לבחור שיר או טראק מארגז התקליטים לראות (ולשמוע!) את המכונה המופלאה בפעולה.

החל מ20:00

חומוס בן סירא

בן סירא 3

Infinity Mirror

בדרככם מפה לשם בין שלל אירועי השאון תקרה בדרככם קוביית האינסוף. החפץ המשונה והמסתורי יזמין אתכם להסתכל פנימה ולעומק, להציץ אל הנודע וללכת לאיבוד בחלל התודעה הלא נגמר. השאון תמיד שמח לארח מיצבי אמנות מיוחדים, והפעם מביאים לכם חוויה של אינסטליישן תאורה מרהיב מאת הקולקטיב OFFBiT המתמחה ביצירת מיצגים מונחי מגע, תנועה ואור.

החל מ20:00

בית אגרון

הלל 37

הרמוני

What she offers us, is love, without the fall
במעבדה הקטנה שלה, מנסה הרמוני למצוא תרופה לכל מכאובי הלב. בית המרקחת פתוח והעבודה בו לא נגמרת לעולם, ביצירת מרקחת תנועתית אחת אחרי השניה . היא מזמינה אותנו לעבור בשערי החנות שלה ולמצוא מרגוע ונחמה. בעבודת מחול פרפורמנס מותאמת מקום משלבת דמותה של הרמוני את הקהל בחיפוש אחר הדבר שכולנו מחפשים – קרבה, אהבה וכנות.
רקדנית ומבצעת: אלמוג גוריאל
יוצרת: מיכל בן ליאור