20:00

בית אורי צבי

יפו 34

אירוע משפחתי | דניאל ורוני עברין

אירוע משפחתי – ערב מיוחד שבוחן את הקסם שקורה כשבני משפחה יוצרים ביחד, ויתחיל עם אמן כלי ההקשה רוני עיברין שיעלה לבמה יחד עם בנו נגן הבס דניאל עיברין. במופע צלילים מדיטטיבי, פסיכדלי וסוחף יפצחו האב והבן בדיאלוג מאולתר ויולידו יצירה חד פעמית וחולפת דרך כלי ההקשה השונים, הבס והגימברי. יחד יעבירו אותנו מסע צלילי חובק עולם מזמנים משתנים דרך ארבעת היסודות -מים, אש, אדמה ורוח. בואו לחוות שהייה בזמן שמחוץ לזמן, בו רחש החיים הקדום נשמע ומעניק נחמה.

21:00

בית אורי צבי

יפו 34

אירוע משפחתי | לריסה ופרץ אליהו

לחלקו השני של אירוע משפחתי יגיע פרץ אליהו, מאסטר הטאר ואחד היוצרים המרתקים והייחודיים בתחום המוזיקה האמנותית בארץ, במופע דואט מיוחד יחד עם הפסנתרנית ואישתו לריסה אליהו. החיבור המיוחד של יצירה בין בני זוג יתגלה לנו עם יצירה עכשווית חדשה, כזאת המחברת בין אסתטיקה של מוסיקה קלאסית מערבית ומזרחית ולבין האוונגרד של מוזיקה מודרנית פורצת דרך, באיחוד מיוחד לז'אנר מוזיקלי חדש: פוסט מוזיקת מזרח ומערב.

22:00

בית אורי צבי

יפו 34

אירוע משפחתי | אייל ואסף תלמודי

היו לנו אב ובן, היו לנו זוג נשוי, אבל את הערב המיוחד של אירוע משפחתי יחתמו לנו אייל ואסף תלמודי, שני אחים ושני מוזיקאים יוצאי דופן שעולים לירושלים במיוחד לכבוד שאון חורף. הם באים לנגן לנו מוזיקה של הרגע בהווה מתמשך, מבטיחים צלילות ותפילות בכל החזיתות, ובעיקר הרבה כיף של מוזיקליות משובחת.

החל מ 20:00

בית אורי צבי

יפו 34

תערוכה "עד היסוד"

התערוכה *עד היְסוד* נפתחת בימים של מלחמה רבתי בארץ ישראל ואף מעבר לגבולותיה. "ערו ערו עד היסוד בה" ביקש המחריב – בעצים, באבנים, בבשר ובדם. עולם ישן, של תפישות, של עיוורון והדחקה, עד היסוד נחרב. עמודי הבית מטולטלים בתוך בירור אקוטי על שורש היותנו כאן.

האמנות יודעת "לתת מילים" ללא מילים וככזו היא כלי להנכחה ראשונית של הטראומה, כמו גם להתווייה ראשיתית של תמונת עולם חדשה. שפת האמנות עצמה במוקד.

20:00

מועדון הפרגמון

הורקנוס 1

רועי חרמון ולהקת זמן אויר

אחרי תקופה ארוכה שלא הופיע, רועי חרמון מגיע לחמם את קירות האבן של מועדון הפרגמון בהופעת להקה חדשה. לצד שירים מהעבר ינגנו רועי ולהקתו שירים חדשים מאלבום שלישי שיוקלט ממש בקרוב.
חברי הלהקה הם: בן גולן – גיטרה, בן אבגיא – בס, מתן כספי – כלי הקשה, אייל ערב – פסנתר וקלידים, יובל גרעין – תופים, ואיש השעה רועי חרמון – גיטרה פסנתר ושירה.

21:00

מועדון הפרגמון

הורקנוס 1

אליסף בשארי

עם פרוייקט סולו חדש ומסקרן מגיע אליסף בשארי (רבע לאפריקה) לנער את הלילה הירושלמי עם צלילים חדשים ומשמחים. אליסף עולה בפעם הראשונה על במה עם מופע חדש שנע בין בלדות להיפ הופ, וגם קצת חפלה תימנית. איתו על הבמה ינגנו שאול עשת על קלידים, עז יחיאלי על הבס וטל כוכבי על התופים. יהיה פאן.

22:00

מועדון הפרגמון

הורקנוס 1

KADMON Live

קדמון הוא גל קול עתיק שמגיע מהעתיד. כזה שחוצה מרחב, זמן, ז׳אנרים והגדרות. שלושה אמנים שכל אחד מומחה בתחומו ובכלי הנגינה שלו חוברים יחדיו ומאיחוד הכוחות והכישורים נוצרת בשורה מוזיקלית של טריו חדש ומרענן. עם הסאונד הייחודי, הפסיכדליה הרכה, והשמחה שמתבלת כל רגע בהופעה קדמון מייצרים מפגש מוזיקלי מקרב ויחיד במינו

20:15

ברוך הבר

נחלת שבעה 2

דני קוטנר

עם מוזיקה המשלבת אלקטרוניקה, R&B ודרים פופ, ועם אלבום הבכורה “Purple” שיצא ב2023, הזמרת-יוצרת ומפיקה מוזיקלית דני קוטנר מגיעה לשאון חורף להופעה אקוסטית מיוחדת בליווי בר בן דק על הגיטרה. יחד הם ימלאו את הברוך ואת הלב שלנו באווירה המבקשת לעצום עיניים ולרקוד.

 

21:30-22:30

ברוך הבר

נחלת שבעה 2

אופיר סגרסקי

אופיר סגרסקי, הקומיקאית הכי חריפה וצבעונית בסביבה, באה לברוך להרים לנו את מצב הרוח במופע סטנד אפ חד עם חומרים מתוך ״30 זה ה30 הרגיל״ וגם (קצת) חומרים חדשים. יהיה כואב עד צחוק ומצחיק עד כאב, ולא רגיל בכלל!

החל מ 20:00

ג'ירה

הלני המלכה 7

שף אילן גרוסי מתארח בג'ירה

השף הירושלמי אילן גרוסי הוא לא רק מאבני היסוד של המסעדנות בעיר, הוא גם מורה ליוגה ולגמרי מאוהב בהודו. ברגע קולינרי ירושלמי מיוחד הוא חובר למסעדת ג׳ירה לבשל אוכל רחוב מאחד המטבחים האהובים עליו, וזה כבר מעורר אצלינו תאבון. בואו להתענג על אוכל רחוב הודי עם טאץ׳ של שף, הולך להיות טעים ממש.

החל מ 20:00

ג'ירה

הלני המלכה 7

ShaNi

אוכל הוא חוויה רב חושית. אוכל הודי במיוחד. ובין אם אתם אוהבים את מאכליה של הודו ובין אם לא, למוזיקה שלה אי אפשר להישאר אדישים. אז בזמן שהפה והבטן יתענגו להם באה ShaNi לפתוח עמדה בג'ירה ולהנעים את הלילה עם תיקלוט מרחבי היבשת. כי אצלנו בשאון חורף אוכלים גם עם האזניים.

21:00

התקליט

הלני המלכה 7

הדינמיטים

הרכב הסרף הים תיכוני מביא את בשורת הסרף רוק לירושלים ובא לנענע אותנו בליל חורף קר. אחרי שחרור מרגש של הקלטות שירים באנגליה להקת הדינמיטים באים להגליש את פאב התקליט.

החל מ 20:00

התקליט

הלני המלכה 7

שי לנדא

התקליטן שלנדא מסובב תקליטים בפאב התקליט עם תיקלוט שיסובב לנו את הלב.

החל מ 20:00

מסעדת הפרגמון

הלני המלכה 7

ענבל נור דקל וחברים עושים טברנה

"לא יכול הבן אדם לעשות פעם אחת משהו בלי למה? ככה, בשביל הראש שלו." את זה אמר זורבה היווני, לא אנחנו. אז בלי למה ובלי כמה, בואו לערב שורט של קלאסיקה יוונית. אולי בטברנה שלנו בשאון גם אנחנו נזכה לקצת חסד בחסות הצלילים והנשמה של ענבל והחברים. נשמע שהזורבה הזה מכיר איזה סוד או שניים.

החל מ 20:00

הבלוק

יצחק אלישר 7

ג׳ניפר כהן ונועם הלפר

אקרובטיקה אוירית, מוזיקה חיה ומחול נפגשים במופע העוסק בחיפוש המתמשך והאינסופי אחר האמת. שתי דמויות מופרכות מנסות לנווט במרחב הייחודי של מועדון טיפוס הבלוק בו אפילו כח הכבידה כבר אינו מובן מאליו, והכל מוטל בספק. נעם הלפר וג׳ניפר כהן באים לשאון חורף עם מופע מותאם מקום שנוצר במיוחד לפסטיבל. יחד ינסו לאחוז ברעיון, ברצון להישאר בשפיות, בערב של היאחזות ושחרור מהבלתי ניתן לאחיזה.

החל מ 20:00

מחוץ לבלוק

יצחק אלישר 7

אמת עולה בעשן – סדנת הקטרה עם איתן פרי

עשן הקטורת מלווה את עבודת הקודש בירושלים כבר אלפי שנים, על פרושיה השונים. התדר הרב חושי העולה בעשן מאפשר היזכרות, זיכוך, דיוק וניסוח של כוונת לב טהורה המאפשרת חיבור בלתי אמצעי עם הנשגב. איתן פרי, מורה דרך ירושלמי, מעגל מעגלים ומקטיר קטורות, מעביר אותנו סדנה בה נתנסה נסיון קטן בפרקטיקות הקדומות הללו. יחד נטחן דק מן הדק את שרף הלבונה, זעפרן, קינמון ועוד צמחי בושם, ונפתח את ליבנו בתפילה ובקשה כדי להגביר את האור ולקרב את האהבה. בואו ליצור ולהריח את המעבר שבין הארצי לשמימי.

20:00

וידאו

הורקנוס 1

המדריך השלם להתמודדות עם שונאים ואויבים על פי טיילור סוויפט

מחווה לזמרת המצליחה ביותר בעולם כיום והאישה האהובה ביותר באמריקה שעוד זוכרת איך זה להיות בצד השני של דעת הקהל, עם אויבים וסכסוכים כמעט כמספר הפרסים בהם היא זכתה. מועדון המעריצים הירושלמי הלא רשמי (Jerusalem's Version) מזמין את כולם, סוויפטיז והייטרים, לערב שכולו כעס, צדק, קארמה ונקמה בכתיבה של הזמרת. את הערב נתחיל בהרצאה על הדרכים בהם טיילור מתמודדת וכותבת על המלעיזים והפוחזים, ואחריה חגיגה עם 100% משיריה.

החל מ 20:00

מוריס

הלני המלכה 1

הפרלמנט של מוריס

האיש והאגדה מוריס ביטון פותח לנו שולחן! ובין המנות המפנקות הוא יספר ישיר וינגן. בואו לשמוע איך דוכן קטן בשוק מחנה יהודה אירח שלל אושיות מכל הזמנים, על החמארות של פעם, איך חאפלות פרועות עברו בכל הארץ וסיימו בשוק, ואיך לכל זה קשורים השירים של עבדלוואהב. אצל מוריס הכל צפוי והרשות נתונה.

21:00

חצי תוכי

הורקנוס 5

Deswa מארחות את Jenny Penkin

עם השפעות מעולמות גרוב, אפרוביט ופסיכדלייה, דסוואה מגיעות ומשלבות מגוון כלים בהרכב אקלקטי וייחודי שיחמם את הליל הירושלמי. מטרתן אחת – להרקיד את כל מי שייקרה בדרכן! ובמיוחד לכבוד שאון חורף הן מארחות את ג׳ני פנקין, רגע לפני השקת אלבומה השני. זמרת ויוצרת עמוסת גרוב, פלואו ויכולות ווקאליות קיצוניות, ג'ני תצטרף לדסוואה על במת החצי תוכי.

החל מ 20:00

חצי תוכי

הורקנוס 5

אריאל ורשנר

אריאל ורשנר אקא בבא גוזמבא

בסט כייפי על התפר שבין קלסיקות דיסקו והזמר הים תיכוני.

אווירת בדוק באוויר.

 

20:15-21:30

תמול שלשום

סלומון 5

שערי מילה- סדנת כתיבה

הרבה תחושות ומחשבות מתרוצצות בנו ומחפשות ביטוי, במיוחד עכשיו. איך מתרגמים אותן לאותיות, למילה, משפט? בואו לסדנת הכתיבה של ג'ודי עדיני שתנסה לעזור לנסח ולבטא בכתב את הזמן הזה, עם קריאה עכשווית בחומרים קיימים וחיבור הגדרות חדשות למה שעדיין אין לו מילים.

21:45-22:45

תמול שלשום

סלומון 5

תמול שלשום מחר מחרתיים

מה בין זמן אובייקטיבי לסובייקטיביֿ? מהו מבנה הזמן ומדוע חיוני לשמר לנו אופק בתוכו?
במסגרת אירועי שאון חורף מגיע אלי-פנחס גולן, דוקטורנט לפילוסופיה באוניברסיטת תל-אביב, לדבר איתנו על פיתולי הזמן, על המשמעויות הנסתרות שלו ועל הריפוי שטמון בהכרה שלו לחיינו היום יומיים. בואו לשבת איתנו לשיח פילוסופי על זמן ואופק.

20:20-20:40, 21:00-21:20

הרחבה שמעל התקליט

הלני המלכה 9

כשפלורה פגשה את צ'רלי

מאז ומעולם ירושלים יצרה מפגשים מסקרנים ומעוררי מחשבה בין הישן והחדש. והפעם אנחנו מתרגשים להכיר שוב, מחדש, את צ'ארלי צ'אפלין. הנווד הגדול מכולם מגיע לרחובות ירושלים ולמאה ה-21 כדי להזכיר לנו כמה תובנות שכבר שכחנו, במפגש מסקרן עם היוצרת והמלחינה העכשווית פלורה. לחיצת יד דמיונית בין השניים תיקח אותנו על כנפי הסאונד העדכני של פלורה אל חוויה מחודשת של סרטי המופת האילמים של הבמאי הכי צבעוני בעולם מונוכרומטי.

21:30-22:40

הרחבה שמעל התקליט

הלני המלכה 9

״האיש עם מצלמת הקולנוע״ פסקול לייב מאת תאי רונה

קולנוע החוץ המיוחד שלנו ממשיך באירוע ויזואלי-מוזיקלי מהפנט עם הסרט פורץ הדרך ״האיש עם מצלמת הקולנוע״ של דזיגה ורטוב, אותו ילווה בפסקול חי המוזיקאי תאי רונה. הסרט הוא אבן דרך חשובה בתולדות הקולנוע שייצג היטב את החדשנות הטכנולוגית של המדיום הויזואלי, ומאז שיצא רק התעצמה חשיבותו ומקומו של המסך שדרכו אנו לומדים וחווים הרבה מן המציאות. המפגש עם פסקול עכשוי יצבע בצבעים חדשים את הסרט מהמאה הקודמת. תאי רונה הוא מפיק, דיג'יי ואמן סאונד יוצא דופן שיעניק חיים חדשים לדימויים המרהיבים של דזיגה ורטוב.