החל מ20:00

מנזה

בצלאל 10

DJ NATTI

DJ NATTI תיקח אותנו לטיול בין עולמות וסגנונות, בין רוך לקושי, מצלילים חלליים מהפנטים ועד לעולמות הקצב והגרוב.

20:30

נוקטורנו

בצלאל 7

ריף כהן

כבר בערך עשור שריף כהן היא אחת האמניות המגוונת והמעניינות בסצנת המוזיקה המקומית. עם קריירה בין לאומית בין ישראל, צרפת, תורכיה ועוד, ריף חוקרת ומשלבת פילוסופיות ואלמנטים מוסיקליים רבים מתרבויות העולם. מהארמון לרחוב, מהשמח לעצוב, מהרועש למדיטטיבי, ממעמדות שונים ופילוסופיות סותרות, היא שרה את קולות העולם בעברית, אנגלית, צרפתית וערבית.
לשאון חורף מגיעה ריף עם מופע עדין ומיוחד בליוויו של ירדן ארז, יוצר ומוסיקאי מולטי אינסטרומנטליסט. יחד יקחו אותנו למופע עדין ואוורירי שירגיע לנו את הלב והנפש, בו תספר לנו על יצירתה בהופעה שהיא גם שיחה פתוחה.

22:00

נוקטורנו

בצלאל 7

עדי אגאי

כבר יותר משנתיים עדי אגאי מעלה כל יום קטע ראפ מקורי לרשת, ובינתיים צברה לה עשרות אלפי אוזניים שמחכות לקטעים שלה. אחרי שעזבה משרת הייטק יוקרתית בכדי להתמסר כולה למוזיקה עדי דוחפת את עצמה קדימה עם הרבה עבודה קשה. כשמאחוריה אלבום בכורה, שני מיני אלבומים ואלפי כרטיסים שמכרה להופעותיה, עדי מגיעה לשאון חורף עם הרכב לייב הכולל גיטרה חשמלית, קלידים, מחשב וכמה להיטים, כולל השירים "ילדה ירושלמית", "פלסטר", והריליס האחרון ״טראומה״, היא באה לתת הופעה בלתי נשכחת עם טקסטים ומסרים שיגרמו לכם לצאת מההופעה לא כמו שנכנסתם.

החל מ20:00

נוקטורנו

בצלאל 7

טיול מראות

השתלטות מרחבית מרהיבה של תמיר טובול במיצג אמנות של אורות, מראות וערפל מרחף. קרני אור מטיילות בחלל, מקפצות בין מראות בכיוונון מדוייק, טובלות בעננה ערפילית שחושפת את גלי האור היוצאים מהפנס וממשיכים ממראה אחת לשנייה, וממשיכים, וממשיכים, וממשיכים… אז בואו לצפות ולהתעטף בקרני האור החמים ובאווירה חלומית.

החל מ20:00

מחוץ לkazze

בצלאל 7

טווֹת דַיין

ההמציא האדם את הגורל, או שמא נולד האדם מן הגורל? על שאלות כאלה ואחרות נוכל אולי לקבל תשובה מפי דמויות בדיוניות למחצה שיתמקמו להן מחוץ לKazze. מי שיעצור ויאזין יגלה את חכמתן של הדמויות המנהלות ביניהן דו-שיח רפיטטיבי, נדוש ופלאי. צפו לאבקת מיתוסים, מלאכה, ירושלמיוּת ואפלוליות.

יוצרות: הדר אמיתי וליאור וולין

20:00, 21:00, 22:00

רחבת ג׳ראר בכר

בצלאל 11

PORTMAN T

בין מוזיקת ניו אורלינס ישנה וטובה לגרוב פאנקי ובועט, 'פורטמן טי' הם הרכב אינדי מקפיץ בהובלת עודד בן יצחק עם השפעות מעולמות הפאנק, סול, אר נ בי, ג'אז, פופ והיפ הופ. בהלחמה הדוקה משלבים ששת נגני ההרכב את המוזיקה בסאונד בעל מרקם חדש, מרגש ומינימלי, ועם זאת עוצמתי ומרשים. הם באים לשאון חורף להזיז את הלבבות והעכוזים של כולנו.

עודד בן יצחק – סקסופון טנור | סרגיי בורקוב – סקסופון בריטון, סוזפון | מיקה ריעני – חצוצרה | איתמר סטריאר – גיטרה חשמלית | ישי הרינגמן – בס חשמלית | ניר קליינר – תופים

20:30

מלון מונטיפיורי

ש"ץ 7

אריאל ברט ועמרי בר גיורא

אריאל ברט ועמרי בר גיורא מנגנים ביחד מאז ימי התיכון ויוצרים ביניהם חיבור מוסיקלי עמוק וייחודי. אריאל היא נגנית מפוחית ומלחינה שדוחפת ופורצת את גבולות הכלי שלה, ועמרי הוא גיטריסט ומלחין ורסטילי בעל סאונד ייחודי המשלב השפעות סגנוניות מכל רחבי הגלובוס. במהלך השנים עבדו עם כמה מגדולי המוסיקאים בישראל וניו-יורק, אריאל עם William Parker, מיקי גבריאלוב, להקת אטרף, דוד ד'אור וכסולנית בתזמורת ירושלים מזרח ומערב, ועמרי עם רג'י וורקמן, מאט ווילסון, דניאל זמיר, שלומי שבן ועוד. נגינתם המשותפת מתאפיינת בסאונד חם ואינטימי ובו בעת חדשני, אשר מבקש לאתגר את גבולות היצירתיות.

 

22:00

מלון מונטיפיורי

ש"ץ 7

התרבות הנסתרת של ירושלים – דניאל O מארח את הפינוטיק דיסקוטק

בשולי החברה הירושלמית מאז ומעולם שכנה תופעה נסתרת של רייבים ומסיבות אנדרגאונד במקומות שונים ומשונים. במפגש מיוחד נדון על התרבות הנחבאת הזו ונארח כמה דמויות מפתח שבלעדיהן כנראה כל זה לא היה קורה. בפאנל מיוחד שיוקדש לחיי הלילה של העיר נברר מה היה, איך הדברים נראים היום, מה עוד יכול להיות, וננסה להבין למה דווקא ירושלים.

20:30, 22:00

רחבת בתי הספר

מנורה 3

קריוקי רייב

במיוחד בשביל שאון חורף, הקריוקי רייב עולה מבטן האדמה אל מעל פני הקרקע. כבר כמה שנים שבמרתפי העיר מתרחש לו ליין קריוקי פרוע שמטרלל אנשים כל שבוע לרקוד ולשיר עם כל הלב, השדים והרוחות. אנחנו הצלחנו לשכנע אותם להצטרף לשאון, והם יצליחו לשכנע את כולם לעלות לבמה ולהשתתף במאורע.
אז תחממו את הגרון, תכינו את השירים האהובים, ובואו לחגיגת קריוקי פתוחה לכל, בהנחיית המסיתים הראשיים קוסטה ועמרי.

החל מ20:00

רחבת בתי הספר

מנורה 3

דואט על הגלגלים

קשר ספק קומי ספק מלנכולי בין שתי דמויות תמהוניות ועזובות שעלו כל אחד על גלגליו, ומנסים למצוא שפה משותפת. השוני ביניהם הופך לקרב, שם מתגלים פערים ושונות כמעט חייזרית בין כל אחד והבית ממנו הוא בא. מופע בו הקרקס פוגש את המחול, הגבר פוגש את האישה, הילדות פוגשת את המציאות וחד האופן פוגש את אשת הגלגיליות. דואט מלא בהומור וקונפליקט תנועתי בו הדמיון המשותף היחיד הוא מגבלת התנועה על גלגלים.

20:30

המרכז למוזיקה מן המזרח

מנורה 3

יהודה יונה – כיתת אמן והופעה

יהודה יונה הוא נגן קאנון ועוד, בוגר המרכז למוסיקה מן המזרח ובימינו גם מורה במרכז. בכיתת אמן מיוחדת הוא יספר לנו על עולם המוסיקה העשיר של המזרח הקרוב אלינו, מאיראן ועד טורקיה בואכה מצרים סוריה ועיראק. בואו להנות ממפגש מרתק, להרחיב אופקים, ולהנות ממופע מוזיקלי עם יהודה וההרכב.

20:00

ספריית בית העם קומה 4

בצלאל 11

קומפוסט פואטיקה – יותם דור

מסע של רקבון, התחדשות ומהפכה בו נביט דרך המיקרוסקופ על החיים בזבל, נאזין למוזיקה אלקטרונית מחומרים ממוחזרים ונהרהר עם פילוסופים מהתנועה הסביבתית על מקומנו בעולם.

21:00

ספריית בית העם קומה 4

בצלאל 11

שיחה על אמנות קיומית ומחשבת הלב – דני גזית

האם לאמנות יש תפקיד חברתי? רוחני? קיומי? מהי אמנות קיומית? מה הקשר בין נשמה ואותנטיות לאמנות? למה נדרשת האמנות בזמננו? ביחד נדון על כל השאלות האלה ועוד, וננסה לענות עליהן דרך תאוריות והוגים אנרכיסטיים מקצוות שונים: אווה אילוז, רוזנצוויג, צייטלין, חכים ביי, אדורנו והוקהיימר וג׳יימס הילמן. בואו לשיחה על אמנות קיומית ומחשבת הלב.

22:00

ספריית בית העם קומה 4

בצלאל 11

מה כבר יכול לקרות? – סיפורי מסעות מרחבי העולם

מחצייה קרקעית של הדרך מצפון וייטנאם לצפון הודו לחצייתה הלוך וחזור של אירופה, מחופי הים השחור לחופי המלדיביים, מטרמפים בדרום אתיופיה למגורים בבירת אוגנדה ולפיתות במעצר במצרים (היי אמא, אני מבטיח שבגלל טעות של פקיד גבול), ממסגד בטורקיה למנזר בדרום סודן לבית כנסת במיאנמר.

ארבע שנים בילה אורי חדד בשלל מסעות ברחבי העולם, חלקם ארוכים (שנתיים) וחלקם קצרים יותר, כשבדרכים צבר אין ספור רגעים שבדיעבד, או כבר תוך כדי, הפכו לסיפורים. סיפורים שהוא מגיע לספר לנו, ובסופם נסיים בשאלה "מה הופך רגע לסיפור?"

אורי, בן 27, גר כיום בירושלים, עובד כארכיאולוג וחוקר זהות לבנה במזרח אפריקה כחלק מתזה באנתרופולוגיה. ובין לבין, מטייל.

החל מ20:00

בית העם

בצלאל 11

מטריות טאיווניות

בואו לחוות את התרבות הטייוואנית ממש עכשיו בסדנת ציור מטריות נייר. מטריית נייר שמן היא סמל לחיים מאושרים ושלמים בתרבות הטייוואנית בגלל צורתה העגולה.
אנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו ולצבוע את המטריות היפות שלכם, לאחל לישראלים חיים שלווים ולהתפלל עבור בני הערובה שיחזרו שלמים הביתה בקרוב בשעה מאתגרת זו. מספר מקומות מוגבל בהרשמה מראש: https://forms.gle/CvgSHZneggAgh8yc6
הסדנה בחסות המשרד הכלכלי והתרבותי של טייפה בתל אביב.

 

20:00, 20:45

הדוג'ו

בצלאל 11

סיפור שעוד לא סופר במילים שעוד לא הומצאו – ערן עברון

סדנת כתיבה דמיונית תוביל אותנו אל סיפור אחד משותף שעוד לא סופר תוך גילוי מילים שעוד לא הומצאו. בואו נצא ביחד למסע פנימי, נשמע סיפור עתיק, וממנו נגלה מילים וסיפורים שחיכו להמצא על ידינו. הדמיון יוביל, החבורה תקשיב והידיים יכתבו.

החל מ21:30

הדוג'ו

בצלאל 11

בית הנייר – זירת משחקים

בחלל הדוג׳ו נפתחת זירה חד פעמית של משחקים לא צפויים. בואו להתמודד ולהפגין את הידע, הכשרון והתושיה שלכם בסדרת משחקים מאתגרים וחסרי פרופורציות. בין האטרקציות מחכים לנו משחקי זיהוי אותיות, משיכת דף, כתיבה מהירה, אווירונאוטיקה ועוד…
את הזירה מנהל סנסיי יוסי קומר, מאסטר השעשועונים הירושלמי ומאמן נבחרת ישראל בניירת, והוא מזמין את כולם להשתתף בשני סבבים של ארבעים דקות. מוכנים לאתגר?

החל מ20:00

ורטיגו

בצלאל 11

בציר 37

סדנת המחול ורטיגו פותחת את שעריה לקהל שאון חורף בקטעים מתוך מופע החורף – בציר 37. רקדני הסדנה יציגו קטעים מתוך רפרטואר להקת המחול ורטיגו, רפרטואר תאטרון-מחול ישראלי מאת ענבל פינטו, אבשלום פולק ואנדראה מרטיני, לצד יצירות מחול סולו מקוריות של סתיו מוריץ ועפרי שקד.

החל מ20:00

קולבן דאנס

בצלאל 11

ככה

במרחב האמנותי המתפתל, להקת קולבן דאנס מבקשת לאתגר את ההטיות המסורתיות של המחול והחיים עצמם דרך "ככה", יצירה אינטימית וסוערת המקבלת קול ונוכחות דרך החזון הכוריאוגרפי של אמיר קולבן. במסגרת היצירה, התהליך הקולקטיבי של חוויות רקדני הלהקה משתלב לתוך מעגל של תובנות עמוקות וחקירה של שאלות שרובנו לא מעיזים לשאול, ובכך יוצרת מסע גילוי לעבר הלא נודע של החיים בדיאלוג דינאמי בין הקונקרטי לאבסטרקטי, בין הקליל לעמוק, תוך משיכה בחוטי הומור דקים. מופע מחול של חגיגת החוויה האנושית שמציגה את הדינמיקה המורכבת של החיים והיצירה.

החל מ20:00

סם שפיגל

מנורה 3

סינמה שפיגל מארחים את קולנוע שבלולים

בשקט בשקט נפתח לו בית קולנוע חדש במרכז העיר, עם שלושה אולמות, בר וחלל תערוכות. לכבוד שאון חורף 2024 אצרו בשבילנו הסינמה, יחד עם קולקטיב קולנוע שבלולים, ערב המורכב מאפיזודות קולנועיות קצרות ופלאיות. בין לבין ותוך כדי ההקרנות אפשר להנות מדרינק בבר, ולאחר ההקרנה גם מתקלוט פסי קול בלתי נשכחים בניצוחה של הסלקטה lovestreams, חברת קולקטיב קולנוע שבלולים.

20:00 -אולם 2 – קולנוע שבלולים מתארח לרצועת סרטים קצרים מרחיבת תודעה, כמיטב המסורת הפסיכדלית השבלולית יעורבבו סרטים קצרים עלילתיים, תיעודיים, היברידים וסרטי אנימציה בהקרנה פולחנית שחוגגת-שוברת-מותחת את המדיום של הסרט הקצר. זהו מכתב אהבה מהקולקטיב לסינפלים באשר הם וליצירה העצמאית החתרנית.

21:30- אולם 1 – טוקיו / מישל גונדרי, לאו קרקס, בונג ג׳ונג הו / 2009 / 112 דק׳
שאלות קיומיות המובילות למטמורפוזות לא צפויות, מסע אודיסאי במערכת הביוב העירונית ואגרופוב המציל שליחה של פיצה- כך משרטטים בפנינו שלושה במאים גדולים, כל אחד בדרכו הייחודית, דיוקן סוריאליסטי של העיר טוקיו.

20:00-23:00 פס קול של Lovestreams

החל מ20:00

רחוב בצלאל

מישה ומישו יוצאים להרפתקאה

מופע רחוב בניחוח ישן וטוב בסגנון קלאסי ובספק רלוונטי. איש ואישה נקלעים לרחוב בצלאל העמוס בשאון חורף. לאורך הערב הם מנסים לשעשע, לבדר ולהעלות חיוך על פני העוברים ושבים, וגם לשמור על יחסים טובים בו זמנית. בואו נראה אם יצליחו.

מבצעים: יואל רון ואלה אלטרס

החל מ20:00

ליבה

ש"ץ 4

DJ FABIO

דיג’יי פאביו יקח אותנו מהחורף הירושלמי לחוף הברזילאי ויהפוך את הליבה לאי של פיזוזים.

20:00

ניסן נתיב

מנורה 3

"הו אבא, אבא העלוב, אמא תלתה אותך בארון ואני כה עצוב" – חזרה פתוחה + שיח במאי

אמא ובנה מגיעים למלון מפואר באיים הקריביים כשאיתם אב המשפחה, המת, בארון. הקומדיה האבסורדית השחורה של ארתור קופיט מ-1963, שהיא ללא ספק אחד המחזות בעלי השם הארוך והמשונה ביותר בהיסטורית המחזאות העולמית, זכתה להצלחה גדולה כשעלתה בשנות השישים בברודווי (וגם בקאמרי) ומאז נשכחה מעט. היום, בעידן ״הלוטוס הלבן״, מוכיחה שהטירוף בבתי מלון אקזוטיים עדיין רלוונטי, וגם היה קיים כבר לפחות משנות השישים. אז בואו לצפות ולהנות בפארסה טרגית פסודו קלאסית כמיטב מסורת הממזרים הצרפתית, ולשיחה מיוחדת עם במאי ההצגה.

20:00, 21:30

ניסן נתיב

מנורה 3

תפילת שלום

הקונסורט הקולי הירושלמי במופע מיוחד שכולו תפילה והלל בניסן נתיב, בליווי ארט וסטיילינג של קרן אלה. בתקופה של מלחמה ואובדן אנחנו מאמינים יותר מתמיד בכוחה של המוסיקה למצוא נחמה ותקווה. חברי האנסמבל, זמרים בוגרי האקדמיה למוזיקה בירושלים, מבקשים לתת למזמורים מתקופת הבארוק לשמש ככלים לקיום דיאלוג עם אלוהים, באמונה ותקווה לחיים ולשלום, כפי שעשו מימי קדם ועד ימינו.
"עושה שלום במרומיו, הוא ברחמיו יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל ואימרו אמן" (קדיש)

החל מ20:00

רחוב שץ

משכן המילה

בואו, אזרו אומץ, הכנסו והתיישבו במשכן המילה הכתובה. בפנים תפגוש אותנו משוררת החצר, תכלת מרים זוהר, הכהנת המשרתת את המשכן. היא מזמינה אותנו להשתתף בטקס אישי וחד פעמי, וכמו ברוב המרחבים הטקסיים, אין לדעת מה יקרה במהלכו, מלבד הכוונה. משוררת החצר ומכונת הכתיבה הגאונה שלה אריקה יביטו עמוק אל תוך הנשמה וידלו משם שיר אישי וחד פעמי שהוא זיכרון וגם חפץ נותן כוח לקחת איתנו להמשך המסע.

החל מ20:00

רחוב שץ

רימיקס למציאות בסדנת קולאז׳

בואו לחלום דרך הידיים, לפרק ולחבר מציאויות מתוך ספרים ומגזינים, להתמסר לסוריאליזם ולהכין לעצמכן גלויה מהאגדות

החל מ20:00

רחוב שץ

אקספורט

אנחנו חיים בתקופה של עומס מידע, עם תחושות של חוסר שייכות וחוסר שליטה, את הכל כבר עשו או אמרו לפנינו. קבוצת אקספורט היא תגובת נגד. עם פלטפורמת אמנות מתגלגלת, מגזין אמנות מודפס, תערוכות ואירועי תרבות, החבר'ה של אקספורט מייצרים אפשרויות של יחסי גומלין המאפשרים יצירה מחוברת ומחברת. אלינו לשאון חורף הם מגיעים עם דוכן מיוחד של המגזין, מרצ' בהדפסת רשת איכותית ועוד דברים טובים.

החל מ20:00

רוסטרז

בצלאל 2

Wa jima Tapes

Wa jima Tapes הוא אספן וחוקר מוסיקה מהמזרח התיכון, צפון אפריקה ודרום אסיה, משירה מסורתית עתיקה דרך פ׳אנק ודיסקו לאיזוטריות מקומיות בין ההר לים. בתקלוט מיוחד יועברו אלינו הצלילים בצורה אנלוגית לחלוטין דרך סליל הקסטה ומחט הפטיפון, בדגש על הפורמטים המקוריים של אותם אלבומים. בואו נעשה כבוד לגרוב ישראלי מוקדם, קצב הראי האלג׳יראי של שנות ה80-90, דיסקו הודי שנכנס ישר ללב וצלילים שקשה להגדירם.

החל מ20:00

בנין מספרת אשר מינץ

בצלאל 14

UNFOLD

הפעם VJ planktON משתף פעולה עם איש המשחקים יוסי קומר ויחד הם מטפסים על הקיר ברחוב בצלאל למשחק תשבץ שיתופי. סירקו את הברקוד כדי להגיע להגדרות, ואם יש לכם את התשובות – בואו לעמדה וכיתבו אותן על הקיר. במאמץ משותף שמקרין על האירוע כולו, יחד נצליח לפתור את החידה!